tel. 669 700 241

made by Studio Bakłażan
Copyright © Marcin Koszczyński 2017
Nie kradnij, przyjdź lepiej na trening!

tel. 669 700 241
Strefa Relaksacji, lub gdy SOMA spotyka PSYCHE

Nie skłamałbym, gdybym powiedział, że większość bywalców fitness klubów potrzebuje nauki relaksacji, zamiast tzw. zajazdu na treningu. Jednak kto da sobie powiedzieć, że lepiej wyciszyć się w fotelu niż naparzać koślawe burpeesy. Współczesna kultura wymaga od nas perfekcyjnego ciała mimo wieku, mimo chorób, mimo płci. Wszyscy powinniśmy być niczym wyrzeźbieni dwudziestolatkowie, greccy bogowie odnoszący na każdym kroku sukces uwieczniony na Instagramowych profilu. Świat wymaga od nas w równym stopniu kaloryfera na brzuchu, co multitaskingu w głowie. W każdym momencie masz być perfekcyjny, profesjonalny i gotowy do udowodnienia swojej nieprzeciętności.

Read More

Joga dla seniorów w Uniwersytecie Trzeciego Wieku

We wrześniu tego roku zgodziłem się, by eksperymentalnie „zobaczymy jak to będzie” przeprowadzić pilotażowe zajęcia jogi dla seniorów w Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Mija kilka tygodni i mamy dwie pełne grupy seniorów, którzy pracują ze mną i z pełnym zaangażowaniem uczą się i ćwiczą samodzielnie w domu. Postępy widać na każdych zajęciach, z czego jestem niezwykle dumny. A oto kilka słów na temat tego, jak przygotować się do takiej pracy.

Read More

SPORT Joga – Warsztaty – Poziom 1

Pierwszy raz w Bielsku-Białej organizowany jest cykl warsztatów SPORT JOGA. Warsztaty odbędą się w klubie MMA Berserkers Team. Przeznaczone dla sportowców chcących uzupełnić rutynę treningową o praktyczne wykorzystanie systemu jogi oraz osób rozpoczynających swoją przygodę z ruchem.

Read More

Pokrzywy, Instagramy i inne cuda, wianki. Czyli refleksji trenera ciąg dalszy.

Nigdy żaden mój post nie wzbudził takiego zainteresowania, choć wiele z nich było milion razy bardziej praktyczne i pożyteczne w kontekście Waszego życia. Żadne ćwiczenie, które Wam proponowałem, nie odbiło się takim echem. Kto by pomyślał, że „zwykła” pokrzywa wzbudzi tak wielkie zainteresowanie? Długo się nad tym zastanawiałem i wiecie co?… wnioski nie są zbyt optymistyczne.

Read More

Refleksje nauczyciela ruchu (movement). Część 1

Prawidłowe wzorce ruchowe są niezbędne do tego, aby je przekraczać. Żeby przekraczać granicę, potrzebna jest granica. Bardzo często wyznaczenie tej granicy okazuje się być procesem czasochłonnym, mozolnym i wymagającym wiele ciężkiej pracy. Skoro dzisiaj (jeszcze) nie władasz podstawowymi umiejętnościami ruchowymi, to nie rzucaj się na głęboką wodę, bo zrobisz sobie krzywdę. Utoniesz i zjedzą Cię rekiny (kolejność dowolna).

Read More

Czym jest Movement?

Movement jest kombinacją kalisteniki, sztuk walki, parkour, podnoszenia ciężarów i tańca. Movementu jednak nie da się wpasować w żadną konkretną dyscyplinę, bowiem jego esencją jest ekspresja, doświadczenia i możliwości konkretnego człowieka. Movement może być wykorzystywany jako trening sam w sobie, ponieważ świetnie rozwija całe ciało i wszystkie jego możliwości, umiejętności. Myśląc o movemencie w kontekście sportów walki należy traktować go jako łącznik wszystkich elementów składowych treningów zawodnika MMA. Twórcą pojęcia Movement Culture jest Ido Portal

Read More

Ruch dla otyłych. Jak walczyć z nadwagą?

Przy okazji osób otyłych, które mają pewne ograniczenia związane z ruchem, trening powinien być tak dobrany, by nie stanowił dodatkowego stresora dla organizmu. Najważniejszą rzeczą, na jakiej powinniśmy się skupić, chcąc być zdrowym to działania systematyczne i długoterminowe. Zdecydowanie lepiej zadziała kilka spacerów w miesiącu niż jeden trening dosłownie masakrujący organizm. Ruch w wodzie i spacery na świeżym powietrzu stanowią najlepsze wyjście dla osób rozpoczynających walkę z nadwagą i otyłością. Obie aktywności charakteryzują się niskim ryzykiem wystąpienia kontuzji i wysoką efektywnością w pracy nad harmonijnym rozwojem całego ciała.

Read More

W zdrowym ciele “zdrowa kupa”

Kochani, nie ma się co wstydzić i generować kolejnego tematu tabu, każdy lubi robić zdrową kupkę i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Jednak o tym, jak ją zrobić i sprawnie z siebie wydobyć, dowiecie się z tego tekstu. Pamiętajcie, kupa to jedna z tych rzeczy, dzięki którym, możemy się wiele o sobie dowiedzieć. To dzięki niej wiesz, w jaki sposób funkcjonuje przewód pokarmowy, a przecież wiadomo, że jelita to drugi mózg.

Read More

Obóz biegowy w górach — podsumowanie

Czyste powietrze, oszałamiające widoki, kojąca zieleń drzew, miasto uzdrowisko to idealne miejsce na aktywny wypoczynek. Obóz był trzydniową kopalnią wiedzy na temat holistycznego podejścia do treningu. Przygotowaliśmy dla uczestników kompleksową ofertę zawierającą treningi (biegowe, wycieczki górskie, nording walking, warsztaty z rolowania, mobility i trening specjalistyczny kettlebell), jak i odnowę biologiczną oferowaną przez hotel w postaci kąpieli perełkowych, spa, basenów z hydromasażami, sauny. Zadbaliśmy również o zbilansowane posiłki, zdrowe soki i bezglutenową dietę.

Read More

Sport dla dziecka. Jak wybrać trenera dla Twojego dziecka?

Rozładowuje stres, uczy koncentracji i systematyczności + Pozwala poznać i kształtować samego siebie + Ćwiczy orientację przestrzenną i świadomość własnego działa + Uczy odwagi, pokonywania lęków, dodaje pewności siebie + To właśnie dzięki niemu mózg jest zdrowy i dotleniony + Jest świetną alternatywą dla komputera i smartfona. Ba! Stanowi mocną broń w problemach z nałogami komputerowymi + Leczy i zapobiega chorobom + Warunkuje zdrowy rozwój psychoruchowy + Pomaga poradzić sobie z burzą hormonów w wieku nastoletnim + … = RUCH

Read More

Trening na wakacjach

Świadome odpoczywanie i aktywna regeneracja, czyli jak wypoczywać, by być wypoczętym?
336 godzin. Dwa tygodnie. Tyle trwa urlop przeciętnego Polaka pracującego na etacie, niezależnie czy jest to prezes przedsiębiorstwa, pani na kasie, czy dyrektor marketingu. Tyle mniej więcej czasu w ciągu roku ma pracownik na regenerację, odstresowanie, naładowanie baterii. Odpoczynek od jest konieczny, żeby dobrze to znaczy efektywnie funkcjonować w pracy i w życiu codziennym. Dlatego tak ważne jest zadanie sobie pytania: Jak wypoczywać, żeby być wypoczętym?

Read More

Obóz biegowy w górach (Ustroń)

Od lat pracuję z biegaczami i bardzo cieszę się, że nareszcie udało się stworzyć formułę na zdobywanie odpowiedniej i kompletnej bazy wiedzy potrzebnej do uprawiania sportów biegowych. Pierwszy raz w Ustroniu (a bardziej w tej górzystej jego części), organizujemy dla wszystkich biegaczy obóz biegowy w górach. Zapraszamy biegaczy bez względu na staż biegowy, poziom wytrenowania, wiek i płeć. Obóz biegowy w górach to trzy dni optymalnie dopasowanego treningu biegowego wraz z warsztatami z treningów uzupełniających takich jak joga dla biegaczy, kettlebell, rolowanie mięśni, z których każdy profesjonalista i amator z pewnością skorzysta.

Read More